پودر شیرین بیان گلو درد را درمان می کند

از آنجایی که پودر شیرین بیان حاوی فلاونوئیدهای گیاهی ضد التهابی است، می توان از آن برای تسکین مشکلات گوارشی در موارد زیر استفاده کرد:

  • زخم  ها
  • معده درد
  • احساس بیماری
  • سوزش سردل

علاوه بر نقش عصاره ریشه شیرین بیان در تسریع روند ترمیم پوشش معده و بازگرداندن تعادل.

یک مطالعه همچنین نشان داد که اسید گلیسیریزیک موجود در شیرین بیان می تواند باکتری های سمی معروف به اشریشیا کلی را از بین ببرد و از رشد آن در دستگاه گوارش جلوگیری کند.

همچنین تحقیقاتی وجود دارد که نشان می‌دهد افرادی که به بیماری زخم معده، سوزش سر دل و ورم معده مبتلا هستند، پس از خوردن شیرین بیان دگلیسیریزه شده، علائم بهبود یافته است.

لازم به ذکر است که شیرین بیان دگلیسیریزینه ایمن ترین شکل شیرین بیان است و در صورت لزوم می توان آن را به صورت طولانی مدت مصرف کرد.

شیرین بیان

یکی از فواید پیشنهادی شیرین بیان استفاده از آن برای درمان مشکلات تنفسی است و به عنوان مکمل خوراکی مصرف می شود.

تولید خلط را در مجاری تنفسی تحریک می کند، علاوه بر این امکان استفاده از آن برای تسکین گلودرد و علائم آسم وجود دارد، اما استفاده از آن به همین دلیل هنوز در حال بررسی است.

استرس می تواند ناشی از غدد فوق کلیوی باشد که آدرنالین و کورتیزول تولید می کنند و سطح آنها را در بدن افزایش می دهند.

مکمل آن می تواند عملکرد غدد فوق کلیوی را تنظیم کند.

نشان داده شده است که شیرین بیان استخراج شده از ریشه می تواند غدد آدرنال را تحریک کند، که سطح سالم کورتیزول را در بدن ارتقا می دهد، به خصوص در مورد مصرف استروئیدهایی که کار را سرکوب می کنند.

برخی از مطالعات نشان می دهد که ریشه آن در از بین بردن سلول های سرطانی پخش شده در موارد  سرطان سینه، سرطان پروستات و سرطان خون نقش دارد.

برخی اقدامات در طب چینی شروع به ترکیب آن در درمان بیماران سرطانی کرده است، اما تاکنون سازمان غذا و داروی ایالات متحده این روش های درمانی را تایید نکرده است و تحقیقات در این مورد هنوز ادامه دارد.