پیدا شدن دفتر مخصوص آبرنگ در جزیره بوروپ استرالیا

افزایش محبوبیت نوت‌بوک‌ها در قرن شانزدهم اتفاق افتاد، زمانی که توزیع انبوه اطلاعات یک نسل کامل را به جنون کشاند.

به همان اندازه که امروزه دستگاه تلفن همراه نحوه اتصال ما به محتوا را تغییر داده است، چاپخانه به طور ناگهانی همه نوع نشریات مذهبی، دوره‌ای و طنز را به گفتمان عمومی سوق داد، به گونه‌ای که قبلاً تصور نمی‌شد قابل دسترسی باشد.

این باعث ایجاد موجی از ترس شد که نه تنها مربوط به تنوع باورنکردنی موضوعات بود، بلکه عمدتاً به دلیل سیل گسترده اطلاعات بود. هرگز قبلاً این همه دانش مکتوب در دسترس نبوده است. دوره پربار اطلاعات بود.

با تلاش افراد با تحصیلات عالی در محافل اجتماعی برای ایجاد سیستمی برای مدیریت هجوم محتوا، نظم دوباره برقرار شد.

راه حل او دفتر مخصوص آبرنگ بود.

چاپ کاغذ و دفترچه را به راحتی در دسترس قرار می داد، که به عنوان مکانی ملموس برای جمع آوری دانش و ایده به عنوان منبعی برای خود انعکاس و یادگیری مادام العمر عمل می کرد.

اراسموس این راهنما را در سال 1512 در دفتری نوشت.

کپی او به وضوح الگوی رایج را نشان می دهد و به کسی که به دنبال یادگیری است باید تا حد امکان نویسنده را کشف و مطالعه کند.

او خاطرنشان می‌کند: «این روش همچنین تأثیری خواهد داشت که آنچه می‌خوانید عمیق‌تر در ذهن شما نقش می‌بندد و همچنین شما را به استفاده از غنای خواندن عادت می‌دهد».

فیلسوف جان لاک بیشتر اهمیت دفترچه یادداشت را به عنوان ابزاری برای کسب دانش انتخابی با ایجاد یک سیستم بسیار سازمان یافته پرورش داد.

لاک دفترچه یادداشت خود را در حین تحصیل در آکسفورد در سال 1652 آغاز کرد و کتابش با عنوان روشی جدید برای ساختن کتاب های معمولی (1706) دلایل حفظ نظم را به طور خلاصه بیان کرد.

متعهد شوید که محتوای انتخابی خود را به خاطر بسپارید.

لاک با انجام یک تلاش هماهنگ برای حفظ نظم منسجم استدلال می کند که دانش آموزانی که از دفترچه یادداشت استفاده می کنند قادر خواهند بود اطلاعات مهم را حفظ کنند.