مادربزرگی که با روغن موتور zado پیاز داغ درست کرد!!

کیلومتر استانداردی که روغن این موتور باید داشته باشد GM-LL-A-025 است که در استاندارد dexos2 گنجانده شده است.

این روغن توسط روغن Castrol EDGE 5W-40 تامین می شود، فولکس واگن دارای یک موتور دیزل (جدول 2) بر اساس انژکتورهای واحد است که به دلیل استفاده از فناوری تزریق سوخت، به روغن های بادوام بیشتری نیاز دارد.

موتور مجهز به فیلتر DPF نیست و ماشین در حالت مسافت پیموده شده عادی کار می کند.

انتخاب روغن برای خودروهای غیر از دیزل از گروه فولکس واگن* مثال: Opel Vectra C با موتور بنزینی دارای مبدل کاتالیزوری است و با فواصل تخلیه طولانی کار می کند، به دنبال استاندارد GM-LL-A-025 (یا dexos2 که حاوی آن است) روی بسته بندی روغن باشید.

انتخاب روغن برای موتورهای دیزل گروه فولکس واگن (فولکس واگن، آئودی، اشکودا، صندلی) مثال  فولکس واگن پاسات با موتور انژکتور واحد در حالت مسافت پیموده شده عادی کار می کند.

روغن موتور zado باید استاندارد VW 505 01 را داشته باشد، جداول ارائه شده تنها نمونه بوده و نمی تواند مبنای انتخاب روغن برای هر خودرو باشد.

روغن

با دانستن مشخصات کیفی و ویسکوزیته روغن توصیه شده، موضوع ساده است، فقط آنها را روی بسته بندی روغن پیدا کنید.

جداول زیر نیز ممکن است مفید باشند با توجه به محبوبیت موتورهای گروه فولکس واگن در لهستان و اشتباهات مکرر در انتخاب،  استانداردهای فولکس واگن در یک جدول جداگانه ذکر شده است.

با دانستن اینکه چه موتوری در خودرو وجود دارد، آیا از سیستم های پس از درمان استفاده می کند و آیا در حالت Longlife سرویس می شود، می توانید نمونه هایی از مشخصاتی که روغن باید داشته باشد را از جدول بخوانید.

به عنوان مثال، ما دو خودروی رایج در بازار لهستان را تجزیه و تحلیل خواهیم کرد: Opel Vectra C 1.8 16V از سال 2003 (با Longlife) و Volkswagen Passat 1.9 TDI از سال 2004 (بدون Longlife).

اوپل دارای یک موتور بنزینی است که در حالت مسافت پیموده شده تا 30000 کیلومتر استفاده می شود.