قارچ دکمه ای امروز جایگزین قلیون در قهوه خانه ها!!!

قارچ پاریس که از قرن نوزدهم در فرانسه کشت شد، ما را متقاعد کرد و جای خود را در خاک فرانسه و همچنین در آشپزخانه ما پیدا کرد!

شما اهل کجای قارچ دکمه ای امروز هستید؟

در واقع کمی دورتر از پایتخت فرانسه!

منشا قارچ پاریس با نام مستعار علمی شیرین Agaricus bisporus حتی به بیش از 5000 کیلومتری پاریس و یک دریا دورتر، در مصر باستان بازمی‌گردد.

در واقع، ما قارچ معروفی را می‌یابیم که در اوایل 1450 قبل از میلاد بر روی مقبره‌های فراعنه کشیده شده است.

تقریباً سالها بعد و در ازای آن یک دریا، این رومیان بودند که آن را تصرف کردند و کارهای کوتاهی از آن ساختند، زیرا آنها بسیار به آن علاقه داشتند.

قارچ

آنها احتمالاً برای این قارچ سفید ارزش قائل هستند، زیرا در فرانسه تا قرن هفدهم این غذای گرانبها بر روی میز لویی چهاردهم در ورسای یافت شد که در فضای باز در باغ های سلطنتی رشد می کرد.

تولیدکنندگان زیرک و باهوش برای عرضه هر چه بیشتر این قارچ به فکر تسلط بیشتر در کشت آن هستند.

پس از آن بود که زیرزمین پاریس و زیرزمین های آن به اولین خانه های قارچ فرانسوی تبدیل شدند.

شرایط زیر زمین ایده آل است، درجه حرارت نسبتاً ثابت، رطوبت سنجی کافی، تهویه مناسب و خاک، که شرط اساسی آن است، “بسیار چرب” است.

منظور ما این است که به قارچ اجازه می دهد تا به خوبی رشد کند، زیرا شامل ورودی های آلی مناسب است (علاوه بر این، بهترین ورودی مخلوطی از فضولات اسب و سنگ آهک است!).

با تمام این عناصر، پرورش قارچ دکمه ای، زادگاه آن در فرانسه، توانسته است به سایر شهرهای فرانسه که موفق به اتخاذ این روش های پیشرفته پرورشی شده اند، سرایت کند.

قارچ پاریس را چگونه می خورید؟

ببینید امروزه قارچ های دکمه ای ما چقدر سالم و اشتها آور هستند!

یک قارچ دکمه ای خوب از ساقه تا کلاهک رنگی یکنواخت دارد (معمولاً سفید یا صورتی)، چاق است و ورقه های آن صورتی تا قهوه ای سیاه است.

آیا او را می شناسید؟