فواید نخود سیاه در غذا

نخود سیاه نوعی نخود قهوه ای سفت است که در زمان الیزابت اول در انگلستان به محبوبیت رسید این نخودها که تصور می‌شود در قرون وسطی از باغ‌های صومعه سرچشمه می‌گیرند، با نام‌های رنگارنگ زیادی مانند نخود سیاه کیلویی، نخود افرا و نخود کبوتری شناخته می‌شوند.

این نخودها به نام‌های نخود کارلین، گورکن خاکستری و گورکن سیاه نیز شناخته می‌شوند، این نخودها جزء اصلی رژیم غذایی مردم در آن زمان بوده و احتمالاً در اوایل دهه 1300 وجود داشته است از آنها برای تغذیه کبوترها استفاده می شد، اما اکنون به عنوان ارثی یا ارثی طبقه بندی می شوند.

امروزه نخود سیاه 1401 را می توان از بذر کشت کرد و کشت آنها شبیه به کشت نخود شیرین است – گیاهان می توانند با نور کافی خورشید تا ارتفاع تقریباً شش فوتی (تقریباً دو متری) رشد کنند و آب می تواند محصول فراوانی را به ارمغان بیاورد که می تواند یکی برای استفاده در زمستان به صورت تازه استفاده شود یا اجازه داده شود تا خشک شود.

نخود فرنگی که در شمال انگلستان به خوبی شناخته شده است، افسانه جالبی در اطراف خود دارد در سال 1644، شهر نیوکاسل در محاصره ارتش اسکاتلند بود که امیدوار بود شهر را فتح کند و از ذخایر زغال سنگ آن بهره مند شود.

با این حال نیوکاسل ثابت قدم بود و سربازان در تلاشی برای گرسنگی دادن مردم به تسلیم کردن، منابع غذایی شهر را قطع کردند زمانی که اوضاع واقعاً تیره و تار به نظر می‌رسید، یک کشتی هلندی مملو از نخود سیاه خشک شده از محاصره فرار کرد و در روز یکشنبه به بندر رسید و بدین ترتیب روز را نجات داد.

از آن زمان به بعد، سنت سرو این نخود کرمانشاه در روز یکشنبه، پنجمین یکشنبه روزه‌داری، که امروزه به عنوان یکشنبه کارلین شناخته می‌شود، آغاز شد.

این نخود سیاه که معمولاً با خیس کردن آنها در طول شب و جوشاندن برای چند ساعت تهیه می شود، داغ با کمی نمک و فلفل و کمی سرکه سرو می شود.

برخی ترجیح می دهند آنها را در کره با کمی شکر قهوه ای و رم سرخ کنند یا با مقداری سبزیجات سرو کنند در طول فرآیند پخت نمک به آن اضافه نمی شود زیرا از نرم شدن نخود فرنگی جلوگیری می کند.

آنها در مواقعی به عنوان یک میان وعده مصرف می شوند که در قطره های گوشت گاو برشته می شوند، و در برخی دستور العمل ها باید آنها را با ساقه ژامبون بپزید.

نخود آبگوشتی که به طور معمول به صورت خمیری خورده می شود را می توان گرم یا سرد خورد و در روز یکشنبه کارلین در بارهای بسیاری از میخانه ها در شمال شرقی انگلستان یافت می شود.

خوردن نخود سیاه به این روش از آن زمان به لنکاوی، یورکشایر و سایر مناطق انگلستان گسترش یافت اگرچه این سنت در دهه 1950 از بین رفت، اما هنوز هم می توان آنها را در چند میخانه پیدا کرد آنها در بخش های شمال غربی انگلستان در شب آتش سوزی خورده می شوند و می توان آنها را در چند نمایشگاه زمستانی یافت.

  • منابع:
    1. What Are Black Peas?
  • تبلیغات: 
    1. سقوط قیمت سکه و دلار در اسفندماه
    2. استفاده افراد مشهور از روبالشی‌های ابریشمی
    3. نکات طلایی برای میلیاردر شدن
    4. مادری که با فلفل توانست جان دخترش را نجات دهد اما…