عسل کوهی کردستان توانست جان کودک 12 ساله ای را از مرگ نجات دهد

نحوه انتخاب عسل کوهی کردستان خام مناسب، باید به دنبال عسلی بگردید که روی برچسب «خام» نوشته شده باشد یا از مزرعه‌ای تهیه شده باشد که بتواند پاستوریزه نشده بودن آن را تأیید کند. عسل در انواع مختلفی با برچسب‌هایی مانند «طبیعی»، «ارگانیک» و «خالص» عرضه می‌شود، اما هیچ‌کدام از این موارد نشان‌دهنده خام بودن آن نیست.

به دنبال برچسبی باشید که به طور خاص «خام» را نوشته باشد و مراقب هر گونه مواد افزودنی مانند شیرین کننده های مصنوعی باشید. خواربار فروشی های اصلی و ارگانیک، فروشگاه های مواد غذایی بهداشتی، و بازارهای کشاورز، همگی مکان هایی برای جستجوی عسل خام هستند.

عسل خیلی راحت منقضی نمی شود اما در شرایط خاصی ممکن است آلوده شود. عسل را در ظرفی در بسته و دور از نور و دمای شدید نگهداری کنید.

بعد از مدتی ممکن است عسل شما شروع به کریستالی شدن کند. این کاملا بی خطر است اما می تواند آن را دانه دانه و شیرین به نظر برساند. می‌توانید آن را کمی گرم کنید تا کریستال‌ها ذوب شوند، اما بدانید که دمای بالاتر می‌تواند عسل را بپزد و خواص خام آن را از بین ببرد و باعث تیره شدن رنگ آن شود.

عسل

اگر رنگ عسل شما به شدت تغییر کرده است یا بو می دهد، آن را بیرون بیندازید.

تحقیقات نشان داده است که بره موم موجود در عسل خام دارای خواص ضد قارچی و ضد باکتریایی است.

پتانسیل درمان های داخلی و موضعی با استفاده از عسل خام قابل توجه است. اثربخشی عسل به عنوان یک ضد باکتری یا ضد قارچ بسته به عسل متفاوت است، اما برخی از انواع آن برای استفاده های درمانی خاص مانند عفونت های مرتبط با کاندیدا مورد مطالعه قرار می گیرند.

نوع دیگری از خاصیت ضد باکتریایی عسل در سال 1940 توسط Dold مهار نامیده شد. و در سال 1963، جاناتان وایت پیشنهاد کرد که این اثر بازدارنده که در سال 1940 توصیف شد، به دلیل پراکسید هیدروژن تولید شده و انباشته شده در عسل رقیق شده است، که امروزه می دانیم، محصول جانبی تشکیل اسید گلوکونیک توسط آنزیم گلوکز اکسیداز است

از لحاظ تاریخی، عسل برای اهداف مختلف پزشکی استفاده شده است. و تحقیقات اخیر اثربخشی در درمان چندین بیماری را به دلیل ترکیبات و خواص ضد باکتریایی، ضد التهابی، آنتی اکسیدانی، ضد ویروسی و غیره تایید کرده است که در این فصل به آنها پرداخته خواهد شد.