سیب امروز در مشهد را بخورید آلزایمر نمی گیرید

سیب ها دیپلوئید هستند سیب امروز در مشهد ژنومشان به چند روش مختلف تغییر داده شده که تا شما طمع های مختلف و رنگ های مختلف سیب های روز دنیا را چشیده باشید.

اگرچه ارقام تریپلوئید غیر معمول نیستند، دارای 17 کروموزوم و اندازه ژنوم تخمینی آن حدود 650 مگابایت است.

چندین توالی ژنوم کامل در دسترس قرار گرفته است، اولین مورد در سال 2010 بر اساس رقم دیپلوئید ” گلدن دلیشز ” بود.

با این حال، اولین توالی ژنوم کامل حاوی چندین خطا بود که بخشی از آن به دلیل درجه بالای هتروزیگوسیتی در سیب های دیپلوئید بود که در ترکیب با یک تکرار ژنوم باستانی، مجموعه را پیچیده کرد.

اخیراً افراد دو و تری هاپلوئید توالی یابی شده اند که توالی ژنوم کامل با کیفیت بالاتری را به دست می دهند.

تخمین زده شد که اولین مجموعه ژنومی شامل حدود 57000 ژن است، اگرچه توالی های ژنوم جدیدتر از تخمین های متوسط ​​تری بین 42000 تا 44700 ژن کد کننده پروتئین پشتیبانی می کنند.

در میان چیزهای دیگر، در دسترس بودن توالی ژنوم کامل شواهدی را ارائه کرده است که به احتمال زیاد جد وحشی سیب کشت شده Malus sieversii است.

سیب

توالی مجدد چندین الحاق از این امر پشتیبانی کرده است، در حالی که همچنین نشان دهنده نفوذ گسترده از Malus sylvestris به دنبال اهلی شدن است.

Malus sieversii به‌عنوان گونه‌های مولد اصلی سیب کشت‌شده شناخته می‌شود و از نظر مورفولوژیکی مشابه است.

به دلیل تنوع ژنتیکی در آسیای مرکزی، این منطقه به طور کلی مرکز منشاء سیب در نظر گرفته می شود.

تصور می شود که سیب 4000 تا 10000 سال پیش در کوه های تیان شان اهلی شده است، و سپس در امتداد جاده ابریشم به اروپا سفر کرده است، با هیبریداسیون و ورود خرچنگ های وحشی از سیبری ( M. baccata )، قفقاز ( M. orientalis )، و اروپا ( M. sylvestris ).

فقط M. sieversiiدرختانی که در سمت غربی کوه‌های تیان شان رشد می‌کنند، از نظر ژنتیکی به سیب اهلی شده کمک می‌کنند، نه جمعیت جدا شده در سمت شرقی.

سیب های نرم چینی، مانند M. asiatica و M. prunifolia ، بیش از 2000 سال است که به عنوان سیب دسر در چین کشت می شوند.

تصور می شود که اینها هیبریدهای بین M. baccata و M. sieversii در قزاقستان باشند.

از جمله صفات انتخاب شده توسط پرورش دهندگان انسانی اندازه، اسیدیته میوه، رنگ، سفتی و قند محلول است. به طور غیرمعمول برای میوه های اهلی، منشاء وحشی M. sieversii فقط کمی کوچکتر از سیب اهلی شده مدرن است.