راز بهبودی همیشگی دیسک گردن با خوردن جیوه برای مردم شگفت انگیز است

طی چند روز گذشته ، کاربران رسانه های اجتماعی در نپال به همراه ادعاهایی که مجموعه های تلویزیونی قدیمی و رادیویی که ظاهراً حاوی ماده ای به نام “عطارد قرمز” هستند ، عکس ها و وضعیت هایی را منتشر کرده اند.

Sadiksha Karki با اظهار نظر در مورد موضوع توییتر ، نوشت: “فیلیپس (یک شرکت چند ملیتی هلندی) خود به دنبال جیوه در پنکه قدیمی است. از آنجا که ماده مورد استفاده در رادیو نادر است ، تیمی از آلمان در حال بازدید از نپال و هند (در جستجوی آن) است. ”

“مجموعه های تلویزیون و رادیو قدیمی حاوی جیوه قرمز هستند که ده ها میلیون روپیه به یک گرم هزینه می کند. آن را در YouTube بررسی کنید. ”

در پست های فیس بوک ، بیشتر کاربران به این پیشنهاد پاسخ داده اند که ادعا می کنند آن را دارند. در حالی که برخی از کاربران از کسانی که ادعا می کنند جیوه در تلویزیون قدیمی سونی را با قیمت بالا خریدار هستند.

“جیوه قرمز” چیست؟
برخلاف آنچه در سیستم عامل های رسانه های اجتماعی به تصویر کشیده می شود ،  جیوه قرمز در تلفن قدیمی یک گنج پنهان نیست بلکه منبع شایعات و اسطوره های بی شماری است که برای چندین دهه ادامه داشته است. اگرچه در رمز و راز قرار گرفته است ، اما هنوز وجود آن تأیید نشده است ، اما اسطوره های اطراف آن از زمان جنگ سرد رونق گرفته است.

در مقاله ای در سال 2019 اعلام کرد که “رادیو ضبط قدیمی جیوه دار” برای فروش به صورت آنلاین انجام می شود. در سال 2015 ، مجله نیویورک تایمز گزارشی طولانی را توسط خبرنگار جنگ CJ Chivers با عنوان: کلاهبرداری روز رستاخیز منتشر کرد. داستان نیویورک تایمز جزئیات چگونگی جنگجویان داعش را در تلاش برای یافتن جیوه سرخ آغاز کرد.

  • منابع:
  1. Red mercury’ claims on social media just a hoax
  • تبلیغات: 
  1. به فرزندانتان یاد بدهید چگونه کت بپوشند
  2. با پوشیدن کت دیگر سردتان نمیشود
  3. فردی پیش بینی کرد که یک کودک باعث از بین رفتن تمامی انسان ها می شود!
  4. بررسی خصوصیات مورفولوژیکی فلفل دلمه ای