حنا دست که پشه ها را به خود جلب می کند!!

حنا عمدتاً برای رنگ کردن مو  و همچنین حنا دست استفاده می شود، زیرا کاربرد آن بسیار ساده است، زمان گذاشتن آن محدود است و می توان آن را به راحتی با یک شامپوی خنثی معمولی پاک کرد، بدون اینکه اثری از آن باقی بماند.

در صورت داشتن موهای خشک همیشه توصیه می شود یک قاشق روغن مو (مانند روغن آرگان، روغن ماکاسار، روغن بادام شیرین، روغن جوجوبا یا روغن شی) و 5 قطره اسانس اسطوخودوس اضافه کنید.

از طرف دیگر، اگر موها تمایل به چربی دارند، مخلوط را می توان با یک قاشق چای خوری سرکه سفید و 5 قطره اسانس رزماری غنی کرد.

پس از انتخاب مناسب ترین نوع حنا برای موهای خود (3 نوع رنگ مختلف وجود دارد)، حدود 100 گرم پودر را در آب نه چندان داغ حل کنید و نسبت 2:3 یعنی دو قسمت پودر، سه قسمت آب را حفظ کنید. .

حنا

بهتر است آب را به تدریج اضافه کنید تا حالت خمیری به دست آید سپس مخلوط را ادامه دهید که باید یکدست و کرمی باشد.

سپس می توانید روغن مو، اسانس مورد علاقه خود را اضافه کنید و در نهایت مخلوط باید حداقل 20 دقیقه بماند.

وقتی خمیر قوام یک ماست به خود گرفت، آن را برای آخرین بار مخلوط کنید و با استفاده از یک برس نسبتاً سفت، آن را روی موهای تمیز و ترجیحاً مرطوب بمالید.

محصول باید 1 تا 3 ساعت پس از پوشاندن سر با کلاه یا لایه ای ساده از فیلم شفاف در جای خود بماند تا از خشک شدن پاپ جلوگیری شود (هنگامی که حنا خشک شد، حنا دیگر نمی تواند رنگدانه های موجود در آن را آزاد کنید).

سرعت شاتر بسته به تن رنگ مورد نظر تغییر می کند، همچنین با در نظر گرفتن وجود احتمالی موهای خاکستری یا اگر هدف نهایی ایجاد انعکاس و همچنین رنگ است. برای به دست آوردن پوشش یکنواخت معمولاً 3 ساعت محاسبه می شود.

از آنجایی که عطر این محصول بسیار قوی است و ممکن است ناخوشایند باشد، ممکن است مفید باشد که مقداری وانیلین یا دارچین به آن اضافه کنید.

در پایان عمل موها باید با آب گرم آبکشی شود تا خمیر رنگ آمیزی کامل از بین برود.

هنگامی که آب شفاف شد، شستشو را می توان با محلولی حاوی سرکه سفید یا آب لیمو تکمیل کرد که برای کاهش PH پوست و تثبیت رنگ ضروری است.