تاریخچه ظروف چینی از قدیم الایام تا به امروز

پرسلن یک ماده سرامیکی است که از حرارت دادن ظرف یکبار مصرف از نوع رسی تا دمای بالا ساخته می شود بدنه ای سفید و ریزدانه دارد که معمولاً نیمه شفاف است، همانطور که از ظروف سفالی متخلخل، مات و درشت تر متمایز می شود.

در چین، چینی به عنوان سفالی تعریف می شود که در هنگام ضربه زدن طنین انداز است کلمه چینی از پورسلانا (پوسته کاوری) گرفته شده است که مارکوپولو برای توصیف سفال هایی که در چین دید از آن استفاده کرد.

چینی در برخی از کشورهای انگلیسی زبان به عنوان چینی یا چینی خوب نیز شناخته می شود، زیرا اولین بار در واردات از چین مشاهده شد چینی به آهستگی در چین تکامل یافت و سرانجام (بسته به تعریفی که به کار می رفت) در مقطعی حدود 2000 تا 1200 سال پیش به دست آمد، سپس به آرامی به سایر کشورهای آسیای شرقی و در نهایت اروپا و سایر نقاط جهان گسترش یافت.

سه نوع چینی وجود دارد: چینی ظروف چینی، چینی خمیر نرم و چینی استخوانی، پرسلن خمیر سخت در دمای 1400 درجه سانتیگراد (2600 درجه فارنهایت) پخته می شود از آسیای شرقی به ویژه چین آمده است و برخی از مرغوب ترین ظروف چینی از این دسته هستند.

پرسلن خمیر نرم در دمای 1200 درجه سانتیگراد (2200 درجه فارنهایت) پخته می شود قدمت این نوع چینی به تلاش های اولیه سفالگران اروپایی برای تکثیر چینی چینی با استفاده از مخلوط خاک رس و فریت برمی گردد.

چینی استخوانی چینی خمیری نرم است که از خاکستر استخوان و کائولینیت ساخته شده است در سال 1748 در انگلستان به منظور رقابت با چینی چینی ساخته شد.

انگلیسی ها نامه های مبلغ یسوعی فرانسوا خاویر انترکول را خوانده بودند که اسرار ساخت چینی چینی را به تفصیل شرح می داد.

قیمت پتو گلبافت یک نفره دیجی کالا سخت در قاره اروپا ترجیح داده می شود، در حالی که چینی استخوانی در بریتانیا و ایالات متحده ترجیح داده می شود چینی را می توان با استفاده از تمام تکنیک های شکل دهی برای سفال ساخت.

در اصل معمولاً روی چرخ سفالگری ساخته می شد، اگرچه از همان ابتدا از قالب ها نیز استفاده می شد ریخته گری لغزشی رایج ترین روش تجاری در زمان های اخیر بوده است.

چینی می تواند تقریباً به هر شکلی به غیر از گلدان های سنتی، کوزه ها، فنجان ها، کاسه های کم عمق و بشقاب هایی که مدت هاست در سرامیک های چینی دیده می شود، به خود بگیرد.

فلاسک ها، آبگیرهایی که شبیه قوری، لامپ، جای جیوه در تلویزیون قدیمی پارس اغلب به شکل رشته کوه، جا قلمو، سنگ های جوهر، جعبه های درب دار در هر شکل و اندازه، دستگاه بخور، کاشی، بالش سرامیکی و حتی وجود دارد تغذیه کننده پرندگان.

  • منابع:
    1. Interesting facts about porcelain
  • تبلیغات: 
    1. نوشتن نت موسیقی بر روی مقوا کرافت موجب پخش موسیقی شد!
    2. راز مردی که با نوشیدن زهرمار سموم را از بدنش خارج می کرد
    3. کیف چرمی خوب محافظ وسایل شخصی
    4. فیبر نارنگی جنگلی به معده ما حجم می دهد و دفع مناسب