با پودر گوجه فرنگی مشهد شیرهای وحشی ر ا رام کنید

ویتامین C موجود در پودر گوجه فرنگی مشهد به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند، اما خطر ابتلا به سرماخوردگی را کاهش نمی‌دهد، بلکه ممکن است در زمان مصرف در دوزهای زیاد به کاهش مدت زمان عفونت کمک کند، اما این امر باعث نشده است.

به طور کامل ثابت شده است، و لازم به ذکر است که ویتامین C می تواند برای افرادی که فعالیت های بدنی شدید را برای دوره های کوتاه انجام می دهند مفید باشد.

لیکوپن موجود در گوجه فرنگی می تواند به کاهش آسیب سلولی کمک کند و همچنین دارای خواص کمک های حیاتی یا آنچه به عنوان پروبیوتیک شناخته می شود دارد.

که فعالیت باکتری‌های مفید در روده را افزایش می‌دهد، و یک مطالعه اولیه منتشر شده در Science of Food and Agriculture در سال 2013 نشان داد که گوجه‌فرنگی می‌تواند به عنوان پری بیوتیک عمل کند که می‌تواند سلامت روده را بهبود بخشد.

پودر گوجه

کاهش خطر بیماری قلبی، مصرف گوجه فرنگی می تواند سلامت قلب و عروق خونی را افزایش دهد، زیرا می تواند خطر لخته شدن خون را کاهش دهد، و مطالعه منتشر شده در Therapeutic Medicine در سال 2012 نشان داد که گوجه فرنگی می تواند به کاهش پلاکت کمک کند.

تجمع، و محافظت از اندوتلیوم  عروق خونی، علاوه بر این، افزایش مصرف گوجه فرنگی در رژیم غذایی می تواند به کاهش التهاب، تقویت سیستم ایمنی، کاهش سطح کلسترول خون، کاهش لخته شدن خون و در نتیجه کمک کند.

کاهش خطر عفونت، سکته مغزی، مطالعه‌ای که در مجله اروپایی تغذیه بالینی در سال 2006 منتشر شد، نشان داد که محصولات گوجه‌فرنگی ممکن است به کاهش بیومارکرهای استرس اکسیداتیو و سرطان‌زایی کمک کنند، زیرا لیکوپن و سایر مواد مغذی موجود در گوجه‌فرنگی وجود دارد.

کاهش خطر ابتلا به سرطان معده، عصاره گوجه فرنگی می تواند خطر ابتلا به سرطان معده را کاهش دهد، همانطور که یک مطالعه مقدماتی منتشر شده در مجله Cellular Physiology در سال 2017 بر روی دو نوع گوجه فرنگی انجام شد.