با خوردن خرمای زاهدی 1401 رنگ چشم هایتان تغییر می کند!!

خرما میوه درختان خرما است که در آفریقا، استرالیا، آسیا، کالیفرنیا و مکزیک می روید. ارتفاع این درخت به حدود 20 متر می رسد و 80 سال میوه می دهد.

میوه خرمای زاهدی 1401، مستطیلی با پوست خوراکی است.

در کشورهای عربی، خرما را “نان زندگی” و نخل این میوه ها (Phoenix dactylifera) – “درخت زندگی” نامیده می شود، زیرا سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی فراوان است.

خرما به صورت تازه و خشک موجود است، اولی‌ها گودال دارند، در حالی که خشک‌شده‌ها را می‌توان بیشتر حفره‌دار یافت.

گروه هایی از انواع خرما وجود دارد، به عنوان مثال:خرمای سفت – انواع ثور “نان خرما”، بسیار خشک، پوست سخت، نیمه سخت – رقم دیری، زهدی و دگلت نور به دلیل رنگ کهربایی روشن، طعم لطیف و معطر (بهترین و پرطرفدارترین رقم) “ملکه تمام خرما” نامیده می شود.

خرما

نرم – انواع مدجول، بزرگ، گوشتی، دارای پوستی لطیف، واریته های دیگر برهه، هالاوی، بهاری، هدلاوی هستند – روی درختان خشک شده و در خشک کن خشک می شوند.

یک واقعیت جالب این است که خرما در 4 مرحله رسیده است: خرما-مجول-خوشمزه-و-شیرین-وبلاگ- جوهر سبز.

خلاب خرمای قرمز مایل به زرد، در عین حال در این مرحله از رسیدن، میوه ها دارای بیشترین خواص تغذیه ای هستند.

تمار رنگ خرما قهوه ای می شود، میوه نرم و رسیده می شود.

از خرمای نرم برای تهیه نان خرما استفاده می شود، در حالی که از میوه های سفت عمدتاً به عنوان یک ماده آرد استفاده می شود که از آن نان صحرایی تهیه می شود.

کاهش کلسترول – از رگ های خونی در برابر تجمع کلسترول مضر محافظت می کند.

تنظیم سطح فشار – محتوای بالای پتاسیم در میوه بر حفظ فشار خون در سطح مناسب تأثیر می گذارد، بنابراین مصرف منظم می تواند از پیشرفت فشار خون جلوگیری کند.

خرما منبع انرژی است – محتوای قند بالا منبع انرژی برای بدن ما است.

آنها انرژی بدن را تامین می کنند و سطح گلیکوژن را در ماهیچه ها دوباره پر می کنند، بازسازی را پس از فعالیت بدنی تسریع می کنند.

خرما به ویژه برای ورزشکاران توصیه می شود.