با استفاده تن ماهی شاهسوند تبخال لب خود را درمان کنید!!!

برای اینکه افرادی که در ساحل دریا زندگی نمی کنند بتوانند از طعم آن در قالب ماهی باکیفیت لذت ببرند، راه حل های مختلفی برای غلبه بر این مشکل ارائه کردند.

برای حفظ هر چه بیشتر ماهی قرن ها نمک، خشک و دود می شود و کاربردی ترین و محبوب ترین روش، کنسرو ماهی است.

ما می توانیم از ناپلئون و سربازان گرسنه اش به خاطر قوطی های امروزی تشکر کنیم، یعنی یکی از بزرگترین مشکلات در فتوحات ناپلئون، غذای سربازان بود، به همین دلیل ناپلئون برای هرکس که مشکل نگهداری غذا را حل کند، 12000 فرانک جایزه تعیین کرد.

در آغاز قرن نوزدهم، نیکلاس آپرت موفق به انجام این کار با کمک کنسرو شد، که قرار بود یک راز نظامی بسیار محافظت شده باشد.

اما این راز به انگلستان فاش شد و سپس اولین کارخانه تن ماهی شاهسوند را افتتاح کرد.

بنابراین کنسرو کردن به روشی غیرقابل جایگزین برای نگهداری غذا در همه جای دنیا تبدیل شده است و کنسرو ماهی بیش از یک قرن است که در سفره های ما موجود است.

تن

یک فرآیند تولید ویژه که شامل استریل کردن قوطی‌ها می‌شود، اجازه می‌دهد تا محصول بدون استفاده از هرگونه نگهدارنده، افزودنی یا مکمل‌های مصنوعی مشابه نهایی شود و در نتیجه ارزش غذایی ماهی حفظ شود.

کنسرو ماهی فقط حاوی مواد طبیعی، یعنی ماهی، نمک و روغن است و کیفیت آنها در درجه اول به کیفیت مواد خام مورد استفاده در تولید بستگی دارد.

در حالی که ماهی سفید تا همین اواخر ترجیح داده می شد، در سال های اخیر مصرف کنندگان به دلیل فواید سلامتی و “طعم دریایی” اصلی به ماهی های آبی روی آورده اند که شامل ساردین، ماهی خال مخالی، آنچوی، شاه ماهی، ماهی آزاد، ماهی تن و غیره است.

ماهی آبی سرشار از پروتئین، ویتامین، مواد معدنی و اسیدهای چرب امگا 3 است.

ماهی آبی یکی از بهترین منابع اسیدهای چرب امگا 3 است که برای عملکرد صحیح قلب و سیستم گردش خون و همچنین برای پیشگیری از بسیاری از بیماری ها و اختلالات مفید است.

به طور تصادفی، کشورهای با عمر طولانی، ژاپن و کشورهای اسکاندیناوی، بزرگترین مصرف کنندگان ماهی آبی هستند و این یک عنصر ضروری برای یک رژیم غذایی سالم مدیترانه ای است.