استفاده از لامپ فلورسنت t8 در منزل میکروب خانه را از بین می برد!!

هنگام ارزیابی خطرات ناشی از جیوه در لامپ ها، اغلب در نظر گرفته نمی شود که مقادیر مربوط به آن بسیار کم است (چند میلی گرم) – بسیار کمتر از مثلاً. B.

قبلاً در دماسنج های بالینی جیوه وجود داشت، از آنجایی که لامپ فلورسنت t8 انرژی الکتریکی بسیار کمتری نسبت به لامپ های رشته ای مصرف می کنند، تولید برق در نیروگاه های زغال سنگ کاهش می یابد.

از آنجایی که گازهای خروجی آنها هنوز هم حاوی مقادیر قابل توجهی جیوه است، حتی با استفاده از دستگاه های فیلتر مدرن، آلودگی جیوه ای محیط از لامپ های فلورسنت معمولاً افزایش نمی یابد، بلکه در واقع کاهش می یابد.

اگرچه بخار سمی جیوه با شکستن لامپ فلورسنت در یک فضای زندگی آزاد می شود، خطری که بسیاری از افراد تصور می کنند به دلیل مقدار کم آن بسیار کمتر است.

به نظر می رسد لامپ های فلورسنت فشرده با محتوای جیوه بسیار کاهش یافته یا حتی بدون جیوه از نظر فنی امکان پذیر باشند.

لامپ

لامپ های بدون الکترود خاصی هستند به عنوان مثال. در حال حاضر توسعه یافته است، که همچنین عمر مفید بسیار بیشتری خواهد داشت.

طبق کنوانسیون جیوه میناماتا، انتظار می‌رود که لامپ‌های حاوی جیوه دیگر از سال 2020 به بعد مجاز به فروش نخواهند بود.

اگر تا آن زمان لامپ های فلورسنت بدون جیوه تولید نشوند، دیگر امکان استفاده از آنها وجود نخواهد داشت.

با این حال، این احتمال وجود دارد که بسیاری از اینها را بتوان با لوله های LED (در زیر ببینید) با شکل خارجی مشابه جایگزین کرد.

نور سفید از رنگ های طیفی مختلف تشکیل شده است، طیف نور ساطع شده توسط یک لامپ فلورسنت مانند یک لامپ رشته ای یکنواخت نیست، اما ساختار بسیار بالایی دارد: برخی از رنگ ها کاملاً قوی هستند، برخی دیگر نه چندان زیاد.

با تغییر ترکیب فسفر، می توان رنگ حاصل را به خوبی مطابق با نیازها تنظیم کرد.

با این حال، طیف ساختار یافته به این معنی است که درک رنگ اشیاء روشن می تواند کمی با درک نور روز متفاوت باشد.

این اثر در ارزان ترین لامپ ها، لوله های 2 باند قوی است.

با لامپ های 3 باند ارائه رنگ بهتر با راندمان انرژی بالاتر در همان زمان به دست می آید.

علاوه بر این، لوله‌های فلورسنت به اصطلاح 5 باندی وجود دارند که طیفی را تنها با شکاف‌های کوچک تولید می‌کنند، یعنی نمایش رنگ را حتی بهتر می‌کنند، اما بازدهی کمتری دارند.